Hij woonde met zijn gezin van 1938-1958 in Argentinièe. Had daar een handelsonderneming en was eigenaar van drie boerderijen. Willem voorzag een devaluatie van de Peso. De boerderijen werden op korte termijn verkocht / binnen een week verkocht; het gezin vertrok naar Nederland. Men woonde in 1960 Huis ter Heide, gem. Zeist (Telf. Boek). Willem stichtte daarna in Hattem een Vriesveem genaamd Antarctica.
Hij was enige tijd in Polen samen met zijn zuster Susanna nl. 25-01-1928.